Bokparadiset

Tidsresenärens hustru

Kategori: Feel-goodböcker

Titel: Tidsresenärens hustru
Författare: Audrey Niffenegger
Serie: -
Förlag: Bonnier pocket
Utgivningsår: 2011
Sidantal: 463

Henry kan resa i tiden, han har en hustru i sin nutid men som han faktiskt har besökt sedan hon var liten. Så det är som två historier i en, en där Clarie växer upp och en där vi följer paret i nutid. 

Först hade jag svårt att komma in i boken. Jag ville gärna förstå mig på hela tidsresegrejen men ibland får man bara acceptera hur det är, och då gick det mycket lättare. Jag läste boken på tåget när jag pendlade, det var faktiskt positivt. Hade jag läst mycket ur boken på en gång tror jag att jag hade upplevt boken som väldigt långsam. Men i små bitar var det väldigt bra. 

Kul att de nämner ett veck i tiden eftersom jag faktiskt har läst den nu och det är första gången jag hört om den i en bok. Förutom den å nämner de flera klassiker faktiskt. 

Jag gillade boken, men egentligen händer det inte så mycket. Det är en väldigt fin kärlekshistoria mellan Clarie och Henry, jag tycker om båda karaktärerna väldigt mycket. Låter boken som något för dig, plocka upp den!

Betyg: 3.5/5

Kommentarer

  • Lena säger:

    Den här boken har stått jättelänge i min bokhylla. Vill verkligen läsa den snart.

    Svar: Rekommenderar att inte sträckläsa den :)
    BokParadiset

    2016-11-01 | 14:13:57
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Karin säger:

    Visste faktiskt inte att detta var en bok... så dåligt av mig. Har bara sett filmen. Borde läsa den också! :)

    Svar: Oj jag visste inte att den fanns som film, haha! Måste jag nog kolla på :)
    BokParadiset

    2016-11-05 | 22:10:01
    Bloggadress: http://karinsuniversum.blogg.se/

Kommentera inlägget här: