Bokparadiset

Höst-tag!

Kategori: Listor/Taggar

Jag blev taggad av fina Petra, men återigen, jag är sämst därför har det tagit mig såå lång tid att göra den. 
 
1. Är det några speciella böcker du planerar att läsa under hösten?
Det kommer en video på det här faktiskt. Men för att nämna några andra så vill jag gärna läsa; Inferno av Dan Brown (pga filmen kommer nu i oktober), Queen of shadows av Sarah J. Maas, Dangerous girls av Abigail Haas.

2. September är förknippad med skolstart. Vilken bok tyckte du bäst om att läsa i skolan? Och vad var / är dina favoritämnen?
Egentligen skulle jag säga att Augusti är förknippat men skolstart men okej. Jag kanske är den enda men vi hade inte så mycket läsning vi blev tvingade till, det var faktiskt bara i Svenska b på gymnasiet som vi hade obligatorisk läsning (beror nog för att jag har haft väldigt dåliga svensklärare på högstadiet och första året på gymnaset och på mellanstadiet hade vi inte läxor). Världen längsta svar men vi läste Holes av Louis Sachar som faktiskt alla i klassen gillade. Mitt favoritämne har alltid varit matte! 

3. I oktober är det Halloween. Gillar du läskiga böcker och filmer och i så fall vilka?
Jag läser inte direkt läskiga böcker, men jag gillar att läsa lite thriller och småläskiga böcker under oktober. Men jag kan inte säga någon på rakarm. Älskade att kolla på skräckfilmer innan, men slutat och det beror på att jag nästan aldrig kollar på film.

4. Vilken bok passar för mysläsning under mörka höstkvällar?
Fantasy är perfekt under hösten (och alla andra årstider). Så jag skulle rekommendera vilken fantasy som helst.

5. När du har krypit upp i soffan med en mysig bok, vad vill du dricka för varm dryck?
Jag dricker inte så mycket när jag läser, men när jag gör blir det kaffe. Någon gång gör jag varm choklad. 
 
6. Har du några höstplaner du ser fram emot?
Massor! Framför allt umgås med mina klasskompisar eftersom det är sista året nu. Sen åker jag även till Barcelona om två veckor och i november åker jag till London. Dessutom längtar jag till det riktiga höstrusket infinner sig, för då ska jag mysa ordentligt! 

Kommentarer

  • Petra säger:

    Kul att du ville göra den! :) Och vad härligt med både Barcelona och London. Hoppas att båda reseorn blir super. :)

    Svar: Tack för att du taggade mig! Ja det ska bli sååå skönt och kul, längtar som sjutton!
    BokParadiset

    2016-10-12 | 08:40:36
    Bloggadress: http://petrasbokblogg.blogspot.se/
  • Elvira säger:

    Å vad kul med Barcelona och London! Hoppas du får det fantastiskt roligt! Visst passar fantasy perfekt på hösten <3

    Svar: Älskar fantasy lite extra på hösten :) Hemkommen ifrån Barcelona och det var fantastiskt!
    BokParadiset

    2016-10-12 | 08:55:08
    Bloggadress: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com
  • Vargnatts%20bokhylla säger:

    Inferno ska jag kolla på på fredag! :)

    Svar: Åhhh hoppas den är bra!
    BokParadiset

    2016-10-12 | 19:12:16
    Bloggadress: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se

Kommentera inlägget här: