Bokparadiset

Månadssammanfattning September

Kategori: Sammanfattning

Läsningen var ganska så seg både i början och i slutet av månaden, vilket var synd annars hade jag hunnit med de två sista böckerna på min TBR men får skjuta lite på dem. Men är ändå väldigt nöjd med månaden, så himla många bra böcker! Väldigt stor spridning på vart författarna kom ifrån också, vilket alltid är trevligt. Jag är supertaggad på läningen i oktober och hoppas på att hinna läsa till och med ännu mera!
 
 
91. Heir of fire - Sarah J. Maas
92. Ett hundra mil - Jojo Moyes
93. Finding it - Cora Carmack
94. The lost hero - Rick Riordan
95. Farväl Eritrea - Samuel Brhane
96. Boken om allting - Guus Kuijer (Ej med på bilden)
97. Rat queens vol 1; sass and sorcery - Kurtis J. Wiebe och John Upchurch
98. Det lånade mörkrets riddare - Dave Rudden
99. Katitzi - Katarina Taikon (Ej med på bilden)
100. Rat queens vol 2; Far reaching tentacles of N'rygoth - Kurtis J. Wiebe, John Upchurch och Stjepan Sejic
101. Katitzi och Swing - Katarina Taikon (Ej med på bilden)
102. Rat queens vol 3; Demons - Kurtis J. Wiebe, Tamra Bonvillain och Tess Fowler
103. Tårar i havet - Ruta Sepetys
104. Ashes to ashes - Jenny Han och Siobhan Vivian
 
Antal böcker: 14
Antal svenska/Engelska: 7/7 
Antal sidor:  3698 sidor
Antal kortisar (under 200): 6 st 
Antal tegelstenar (över 500): 2st 
Påbörjade böcker: Miss Peregrines hem för besynnerliga barn, Blod och stjärnstoft, dödsritten och Stark som en björn, snabbt som en örn. (Fler än vad jag trodde!) 
Författarnas nationaliteter: USA (6) Kanada (3) Sverige (2) England (1) Irland (1) Eritrea (1) Nederländerna (1) 
 
Köpta: 8
Bokklubbsbok: 
Rec-ex: 3
Lånade: 3
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 
Bokvänsbok: 

Påbörjade serie: 1 
(Rat queens var påbörjad sen tidigare) 
Mellan böcker i en serie: 3

Avslutade serie: 2
Antal omläsningar: 2
Favoriter den här månaden: The lost hero, tårar i havet, Heir of fire, Ashes to ashes, rat queen vol 1

Kommentarer

  • Lena säger:

    Så många böcker du läst. Tårar i havet verkar så bra. Den skall jag läsa framöver.

    Svar: Ja, riktigt nöjd! Den är fantastisk :)
    BokParadiset

    2016-10-02 | 16:18:31
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Petra säger:

    The Lost Hero och Heir of Fire är några av mina absoluta favoriter. Och jag är jättenyfiken på Rat Queens. Har hört mycket bra om den på sistonde. :)
    Ps. Jag har taggat dig på min blogg. :)

    Svar: The lost hero var verkligen sååå bra, trodde inte jag skulle älska den så mycket. Och såklart var Heir of fire fantastisk. Nu när du börjat läsa seriealbum/comics tycker jag verkligen du ska plocka upp den :) TACK!
    BokParadiset

    2016-10-03 | 16:33:38
    Bloggadress: http://petrasbokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: