Bokparadiset

Spökstaden

Kategori: Fantasy

 
Titlar: Spökstaden
Författare: Ransom Riggs
Serie: #2 Miss Peregrines hem för besynnerliga barn
Förlag: Rabén&Sjögren
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 432
 
Jag kom inte ihåg alls mycket ifrån den här boken. Jag gav den inte fullpott första gången jag läste den. Till största del tror jag det är för att jag stressade igenom boken och jag tycket nog den hade lite mellanbokssyndromet över sig. Men så var inte fallet andra läsningen. Istället älskar jag hur vi får lära känna världen bättre och lära känna de bessynerliga barnen bättre också såklart! 
 
Det bästa är att världen växer. Barnen tar sig till nya loopar och man får träffa andra besynnerliga människor och djur. Dels är det roligt att se att det inte bara är dem barnen som är besynnerliga utan att det finns fler. Dessutom tycker jag att många av bikaraktärena blir mer välutvecklade och får lite mer personlighet. 
 
Jag tycker boken är riktigt spännande och det var som att läsa om boken för första gången. Det är mycket som händer och allt leder såklart till den stora finalen. Har ni inte plockat upp boken än så är det dags att göra det! 
 
Betyg: 5/5
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: