Bokparadiset

TBR tagg

Kategori: Listor/Taggar

Fina Jamie taggade mig för 100 år sen, men eftersom jag är sämst på att göra taggar tar det lite tid. Men här kommer mina svar i alla fall! 
 
Frågor:
1. Vilken bok har du inte kunnat avsluta?

Det är inte jätteofta jag ger upp en bok, men den senaste jag la ifrån mig var En oväntad semester av Marian Keys. Boken var sådär så jag slutade helt enkelt läsa den. 
 
 
2. Vilken bok har du inte läst än för att du inte har haft tid?
 
Den här är svår, jag har ju egentligen tid, bara att jag bortprioriterar boken. 
 
 
 
3. Vilken bok har du inte läst än, för att det är fortsättningen på  en serie? 
Det finns säkert någon bok jag inte läst för att jag tyckta första boken var bäst som en stand alone, men jag kommer inte på någon. 

4. Vilken bok har du inte läst än, eftersom den är helt ny?
Björnstad säger jag här, har några böcker jag måste läsa innan jag kan plocka upp den. Dessutom ville min syster läsa den ihop så då lär det väl dröja lite till. 
 
 
 
5. Vilken bok har du inte läst än eftersom du har läst en bok av samma författare och den tyckte du inte om?
Jag hade en bok av Amanda Hocking som aldrig blev läst för jag gillade inte hennes Trylle triologi, dock har jag rensat ut den nu. 

6. Vilken bok har du inte läst än, för att du inte riktigt känner för det?
Röd drottning, har hört blandat om den, men ändå mycket positivt. Måste ta tag i den snart men känner inte riktigt för det... 
 
 


7. Vilken bok har du inte läst eftersom den är gigantisk?
Okej egentligen inte för att den är tjock utan för att tvåan inte har kommit ut på svenska och jag vet inte om den kommer göra det. Jag skulle kunna läsa resten av serien på engelska men det är bara ettan och tvåan som har kommit ut och serien ska vara på sex böcker, så vill inte börja läsa och sen behöva vänta så länge så jag glömmer bort allt som hänt i boken... 
 

8. Vilken bok har du inte läst än, för att omslaget lockade och sedan visade det sig att den inte hade så bra recensioner?
Jag kommer faktsikt inte på någon sådär på rak arm.. Men typ 50% av mina böcker är nog köpta pga fint omslag. 

9. Vilken bok avskräcker dig mest från din olästa hög? 
Just nu har jag nog ingen som jag inte vill läsa. Det gäller bara att jag ska vara sugen och att jag ska prioritera den. Är ändå ganska duktig på att rensa ut böcker jag inte vill läsa mer. 

10. Tagga någon! 
Alla som inte gjort den! 

Kommentarer

  • Jamie%20-%20En%20blogg%20f%F6r%20bokugglor%20 säger:

    Vad roligt att du ville göra den! :) Hehe asså The Fault in Our Stars blir aldrig läst här heller, fattar inte varför :P

    Svar: Hahah, kul att jag inte är ensam i alla fall!
    BokParadiset

    2016-10-08 | 20:49:55

Kommentera inlägget här: