Bokparadiset

Omläsning av mörk ängel

Kategori: Fantasy

 
Titel: Mörk ängel
Författare: Laini Taylor
Serie: #1 Mörk ängel
Förlag: Bazar
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 376
 
Detta är en omläsningen och ni kan läsa om vad jag tyckte första gången HÄR. Jag kan säga att den är precis lika bra som första gången jag läste den om inte till och med bättre. Det kan förekomma liiiite spoiler. 
 
Boken handlar om Karou som har blått hår, älskar att teckna och speciellt tecknar hon hennes familj, Kimärerna. En blandning av människor och djur, såklart är det inte hennes biologiska familj, men det är dem hon har växt upp med. Åt Brimstone samlar hon ihop tänder ifrån alla sorters ater vad han använder dem till har hon ingen aning om, men kanske får hon reda på det snart och mycket mer hon inte visste om. 
 
Älskar att den utspelar sig i Prag, vill så himla gärna åka dit. Älskar hela creepy känslan när de hänger på Giftköket som är ett bisart cafée. Men också hur historien är uppbyggd, vi vet precis lika lite som Karou och tillsammans med henne får vi upptäcka allt. Även om jag kom ihåg det mesta är det faktiskt en grej som jag hade glömt, som spelade väldigt stor grej, så blev typ lika chockad nu som då när jag läste det. 
 
Gillade verkligen scenerna när hon är Mag hade typ velat ha ännu mer ifrån den tiden. Vet att jag mest ville att den riktiga historien skulle fortsätta när jag läste första gången, men nu älskade jag verkligen att läsa om när hon var Mag. En fick lära sig så mycket mer om världen och hur allt var genom återblicken, vilket jag verkligen gillade. 
 
Jag älskar den här serien, Laini Taylor skulle ge ut en ny bok i höst men nu har det blivit framförflyttat till nästa år. Vilket faktiskt inte gör mig något eftersom jag hinner läsa om tvåan och sen läsa trean innan jag hoppar in i hennes nya bok! 
 
Betyg: 5/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: