Bokparadiset

The boy next door

Kategori: Contemporary

 
Titel: Lola and the boy next door
Författare: Stephanie Perkins
Serie: #1 Anna and the french kiss
Förlag: Speak
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 338
 
Den här boken har stått oerhört länge i hyllan, troligtvis har den aldrig blivit läst för att jag vet att jag kommer älska den och har velat spara den till något bra tillfälle. Jag gör så med många böcker, är det någon mer som gör så? Måste sluta med det, för det där perfekta tillfället kommer ju faktiskt aldrig. 
 
Allt är perfekt i Lolas liv. Hon syr sina egna kläder och vågar gå ut med olika peruker varje dag och visa vem hon är, och hon har en coll pojkvän, som är fem år äldre som hennes pappor inte gillar, men annars är allt perfekt. Tills att Lolas gamla grannar flyttar tillbaka till sitt hus jämte Lola och hennes familj. För flera år sedan var det något som hände mellan Lola och grann-tvillingarna. Nu när de är tillbaka måste Lola ta i tu med problemen.
 
Jag älskar att Lola har två pappor och det är ingen biggie. De är typ mina favoritkaraktärer, de är helt enkelt perfekta föräldrar. De är med väldigt mycket i boken vilket jag gillar, oftas är föräldrar väldigt frånvarande i YA böcker. Lolas pojkvän max gillar jag dock aldrig, han är lite svinig av sig. Lola är en bra karaktär och jag gillar henne, dock sticker hon inte riktigt ut för mig. Det är något med henne som gör att jag inte faller helt för henne. Men tycker hon är döhäftig med sina kläder! Så roligt att Anna och St Clair får vara med också, roligt att de fortfarande är söta som socker tillsammans. 
 
Det är här en så himla bra contemporary och jag hoppas att det inte dröjer lika länge innan jag plockar upp Isla. Som man faktiskt redan fick träffa i första boken! 
 
Betyg: 4.5/5

Kommentarer

  • Bokstund säger:

    Jag sparar också böcker jag vet att jag kommer gilla till "bra tillfällen"! Hehe. Men jag brukar inte spara dem särkilt länge innan jag bara måste läsa dem. The boy next door lät fin!

    Svar: Hahha jag sparar dem alldeles för länge, måste sluta med det. Ja har du inte läst den här "serien" så tycker jag absolut du ska det :)
    BokParadiset

    2017-04-07 | 20:43:38
    Bloggadress: http://bokstund.wordpress.com
  • Amanda säger:

    Åh, jag minns att jag hatade Max när jag läste! Sen är jag väldigt anti triangeldraman också, så ett tag var jag nära på att lägga ifrån mig boken för att jag blev så frustrerad haha... ;)

    Svar: Jag tycker oftast triangeldrama är onödigt och det hade varit skönt om författare slutar med det...
    BokParadiset

    2017-04-08 | 19:06:44
    Bloggadress: http://bokpandan.blogspot.se

Kommentera inlägget här: