Bokparadiset

En shopaholic bok ett och två

Kategori: Chicklit

 
Titel: En shopaholics bekännelse & En shopaholic i New York
Författare: Sophie Kinsella
Serie: #1-2 En shopaholic
Förlag: Dammförlag
Utgivningsår: 2006 & 2008
Sidantal: 349 & 345
 
Jag har läst dessa böcker tidigare, tror dock att jag bara läste de tre första. Sen var jag tvungen att sluta för jag blev så himla irriterad på Becky som aldrig skärpte till sig på riktigt. Den känsla finns fortfarande kvar, och kanske till och med att den är värre nu för att jag är äldre. Men samtidigt ser jag också det humoristiska och allt det andra som finns i boken som jag faktiskt uppskattar. 
 
Det är inte bara det att Becky shoppar allt hon ser som hon kanske (formodligen aldrig) kommer ha nytta av i framtiden, men hon ljuger också så himla mycket. Alltså många situationer skulle hon faktiskt kunna säga sanningen men det är himla svårt för henne. Det bästa är i alla fall när allt börjar ordna upp sig för henne, man blir verkligen så himla glad över det. 
 
Betyg: 3.5/5
 
Den här boken är nog min favorit i serien (av de jag läst) tror jag. Just för att Luke är med så mycket! <3 Jag vet inte vad det är med honom, men något gör att jag älskar han. Dels verkar han vara den typ mest charmiga människan på jorden. Han är med mycket mer i denna boken vilket gör den så mycket bättre. 
 
Böckerna är väldigt förutsägbara men det är ändå något som är så tilltalande med dem. Jag vill faktiskt bara påbörja att läsa bok tre nu. Det är något med böckerna som gör det så himla mysigt och roligt att läsa. Perfekta böcker för lässvackor faktiskt, det vill säga om man kan ha överseende med Becky. 
 
Precis som med första boken är det slutet som är bäst. Dels är röran så himla mycket värre än i första boken, men hon gör också en mycket större förändring och faktiskt anstränger sig, och verkligen förändras. Dock vet man ju också att det kommer hon inte alls ha gjort i bok tre. 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer

  • Karin säger:

    Borde läsa dessa böcker för de verkar så mysiga. Gillar Kinsella i vanliga fall. :)

    Svar: Jag älskar Kinsella! Den här serien hatar eller älskar man typ, hahha :)
    BokParadiset

    2017-02-23 | 18:43:46
    Bloggadress: http://karinsuniversum.se

Kommentera inlägget här: