Bokparadiset

Skräck i affären

Kategori: Spänningsroman

 
Titel: Bokea - Inredning till döds
Författare: Grady Hendrix
Serie: -
Förlag: Caldriförlag
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 246
 
Bokea har verkligen stuckit ut sen den släpptes, med att utspela sig i en billig kopia av IKEA och se ut som en möbelkatalog. Jag har varit sugen på att läsa den sen den kom ut men det har inte blivit så. Nu fick jag förfrågan om jag ville läsa den på svenska vilket jag inte kunde säga nej till. 
 
Orsk är en billig kopia av IKEA och det börjar hända mystiska saker där. Amys chef (som förövrigt inte verkar gilla henne) ber henne och en annan kollega stanna kvar efter stängning för att se vad det är som händer på natten i möbelvaruhuset. 
 
Jag älskar verkligen bokens koncept, för hur många hade inte varit rädda för att stanna kvar i ett stort varuhus på natten? För mig som aldrig läser skräck kunde jag ändå tycka att det var lite småskrämmande, men läser man mycket inom genren så kommer man nog inte tycka det är så läskigt. 
 
Jag gillade verkligen slutet och hur det inte riktigt löste sig. Mycket spännande! 

Tack Cladriförlag för rex-exet! 

Betyg: 
3.5/5

Kommentarer

  • VillaFrejasboktips säger:

    Å, den är jag också så sugen på att läsa.

    2017-07-11 | 11:21:20
    Bloggadress: http://villa-freja.se
  • Amanda säger:

    Åh vad spännande! Jag hade faktiskt inte hört talas om den tidigare, men nu är jag helt klart nyfiken.

    2017-07-11 | 22:02:07
    Bloggadress: http://bokpandan.blogspot.se
  • Anna säger:

    Lät riktigt intressant och konceptet var väldigt annorlunda! Tack för tipset måste verkligen se till att läsa den :)

    2017-07-15 | 13:51:35
    Bloggadress: http://nailpolishandsarcasm.blogg.se/

Kommentera inlägget här: