Bokparadiset

En bokäffär på en liten ö

Kategori: Drama

 
Titel: The storied life of A.J Fikry
Författare: Gabrielle Zevin
Serie: -
Förlag: Abacus
Utigvningsår: 2014
Sidantal: 243
 
Åh jag blir lite ledsen att den här har fått stå så länge i bokhyllan. Köpte den nog sommaren 2015 eller kanske till och med 2014. Den här var så mysig och fin, är helt hundra på att jag kommer läsa om den flera gånger. Den handlar om A.J Fikry som äger en liten bokhandel på en liten ö. Han har precis förlorat sin fru, men det slutar inte där, hans dyrbara första utgåva blir stulen och han hittar en bebis i bokaffären på natten. 
 
Vad jag älskar mest med boken är hur Zevin har lyckats berätta hela historien på så få sidor, utan att man missar något. Hon får läsaren att känna sig smart, allt behövs inte förklaras utan det är mycket som är mellan raderna. Författaren behöver inte berätta minsta lilla sak som händer utan man förstår det som läsare ändå. Historien utspelar sig under ganska många år, inte en enda gång tyckte jag att hon missade saker. Så otroligt skicklig författare!
 
Tyckte om den här boken så otroligt mycket. Trodde jag visste precis vad som skulle hända men blev otroligt chockad, var inte alls beredd på det. Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycket om det. Men det var en så fin bok. 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Jag tyckte denna var riktigt charmig! :)

    Svar: Jag med, riktig mysläsning!
    BokParadiset

    2017-03-25 | 18:17:41

Kommentera inlägget här: