Bokparadiset

The runaway King

Kategori: Fantasy

 
Titel: The runaway king
Författare: Jennifer A. Nielsen
Serie: #2 The ascendance king
Förlag: Scholastic
Utgivningår: 2013
Sidantal: 331

Det här är andra boken i The Ascendance trilogy och jag älskar den här serien. Första boken hade jag oläst i hyllan typ ett år innan jag läste den. Så fort jag läste ut första boken beställde jag bok två och tre, och tvåan påbörjade jag direkt. Jag blev inte besviken kan jag säga. 

Älskar när författaren återberättar föregående bok snyggt och att det blir en del av berättelsen. Visserligen hade jag bara läst en eller två böcker emellan innan jag påbörjade den här, men tycker det är så bra och snyggt när författaren återberättar. 

Handligen i boken är aldrig tråkig och det händer så himla mycket att det är svårt att lägga ner boken. Älskar karaktärerna i boken och speciellt att vi fick se mer av en person. Jaron är så himla smart karaktär och jag som läsare vet inte alltid vad han tänker göra vilket hållet spänningen uppe. 

Det har gått alldeles för lång tid sen jag läste tvåan och jag har velat plocka upp trean så länge. Ska bara avsluta boken jag håller på med just nu sen kommer jag kasta mig över den!

Betyg: 5/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: