Bokparadiset

Always a witch

Kategori: Häxor

 utläst 130614 (klicka på bilden för handling)

Titel: Always a witch
Författare: Carolyn MacCullough
Serie: #2 Witch
Förlag: Graphia
Utgivningsår: 2011
Första boken; Once a witch

När jag läste den här boken kom jag inte alls ihåg mycket från första boken. Jag gillar när det är en resumé eller om man får hintar om vad som hände i första boken för jag har så svårt att komma ihåg sånt om det inte var nyligen jag läste boken. Men sen kom det lite mer förklaringar om vad som hände så det var skönt. 

Något jag tänkte på när jag läste var att båda hennes föräldrar lever. Det är ju inte annars så vanligt i böcker. Jag gillar verkligen konceptet med talanger, att det finns en talang för varje sak liksom. 

Jag tycker denna var mer spännande än första boken och det var ett bra avslut. Tycker det är skönt att serien bara är på två böcker, det heter väl något fint när det är så. Men skönt då slipper man den där typiska mellanboken. Betyget är svårt då jag velar mellan gillar och okej men det får bli ett litet starkare okej! 

Antal sidor: 276
Första meningen: "I've hired a mew maid for you"
Betyg:
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: