Bokparadiset

Forbidden - Jana Oliver

Kategori: Dystopier

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Serie: #2 Demon trappers
Utgivningsår: 2011
Förlag: Macmillan
Antal sidor: 418
Tidigare böcker: Forsaken
 
Boken tar vid där den förra slutade. Hatar verkligen att det tar sån tid innan jag läser fortsättningarna hinner ju glömma hur mycket som helst. Men jag håller på att ändra på detta så jag inte missar så mycket. För visst är det så att man kanske hade gillat en serie så mycket mer om man kommer ihåg minsta lilla detalj. 

Måste säga att jag verkligen gillar Beck. Det är så himla gulligt att han bryr sig om Riley så mycket som han gör! Dock kanske han visar det på lite fel sätt ibland men grundtanken är ju fin. Men jag förstår inte att Riley inte fattar att han gillar henne, när han är avundsjuk är det ju ändå lite uppenbart även om hon tror att det är pågrund av andra saker. Men såå glad att det inte är något triangeldrama i boken. Men alltså Simon är ju ett sådant svin, fattar inte hur han tänker. Blev så himla arg på honom! 
 
Jag tycker det är spännande rakt igenom hela boken. Även om jag inte får så många svar på mina frågor så känns det som om de kommer närmare en lösning. Visst hade väl allt kunnat lösas snabbare men på något sätt tycker jag det känns trovärdigt att det tar tid och det är många försök på att lösa problemen men som inte lyckas. 
 
Första meningen: The grounds Zero Coffe Shop made the most amazing hot choccolate in Atlanta, maybe even in the whole world, but it appeared Riley Blackthorne would have to wade through Amageddon to get it. 
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: