Bokparadiset

Prodigy

Kategori: Dystopier

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: Prodigy 
Författare: Marie Lu
Serie: #2Legend
Förlag: Modernista
Utgivningsår: 2014
Tidigare böcker: Legend

Tycker det är härligt att vara tillbaka med June och Day. June är en sån som tänker på varje detalj och räknar hur långt ifrån allt är så fort hon kommer in i ett rum. Det är så trovärdigt och jag gillar att hon gör det HELA tiden. Den nya elektorn som kommer in i bilden gillar jag också. Han  verkar vara en vettig person och det ska bli kul att läsa mer om honom i nästa bok. När vi ändå håller på att prata karaktärer, vad håller Day på med i slutet?! Alltså jag blir så arg på honom. Dessutom undrar jag verkligen hur nästa bok kommer utspela sig. Jag tyckte den här var fruktansvärt spännande och jag låg och spände mig hela tiden, då undrar jag hur sista kommer vara! 

Jag gillar verkligen den här serien, den är fruktansvärt spännande och det går fort att läsa dem. Plötsligt har man hunnit halva boken och ändå vill man inte lägga ner den. 

Detta är den boken som jag tycker ha snyggast omslag också. Verkligen så snygg! När vi ändå prata rom layout så måste jag bara påpeka hur genomarbetade alla Modernistas böcker är. De har alltid tjocka sidor, lagom mycket text och mellanrum på sidorna och en väldigt behändig storlek på böckerna. De gillar vi! 

Tack Modernista för rec-exet! 

Antal sidor: 338
Första meningen: (June) Day vaknar med ett ryck brevid mig.
Betyg: 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Har precis börjat läsa Legend och tycker att den verkar riktigt bra. har även Progedy hemma och även den skall bli spännande att läsa.

    Svar: SV: Verkligen en läsvärd serie så du har något att se fram emot! :)
    BokParadiset

    2014-05-18 | 18:49:04
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: