Bokparadiset

Sammanfattning April

Kategori: Sammanfattning




31. Genom dina ögon - Stephenie Meyer
32. Berättelser från Engelfors - Sara Bergmark Elfgren, Mats Strandberg, Kim W. Andersson, Karl Johnsson, Lina Neidenstam
33. Safirblå - Kersstin Gier
34. Pojken som svävade - John Boyne
35. Body and Soul - Stacey Kade
36. Stjärnstoft - Neil Gaiman
37. Tithe - Holly Black
38. Rädd att flyga - Erica Jong
39. Den absolut sanna historien om mitt liv som halvtidsindian - Sherman Alexie
40. Elin under havet - Sofia Malmberg
41. The low road - Daniel Kirk 
42. Polyhymnias guld - Martin Widmark
43. Järnkonungen - Julia Kagawa
44. Annonsflickan från Odessa - Janet Skeslien Charles
45. Stenens öga - Holly Black & Tony DiTerlizzi

Antal Böcker: 15 st
Antal svenska/Engelska: 12/3
Antal sidor: 4594 sidor
Antal kortisar (under 200): 3 st
Antal tegelstenar (över 500): 2st
Påbörjade böcker: How to be a women
Författarnas nationaliteter: USA (10) Sverige (7) Tyskland (1) Irland (1) Storbritannien (1)

Köpta: 6
Rec-ex: 4
Lånade: 4
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 1

Påbörjade serie: 
4
Uppföljare i serie: 5

Avslutade serie: 2 (!!!)


Mål: Sa att jag skulle avsluta fem serier, men får nog ändra det till tio. Har ju redan avslutat två nu!

Sammanfattning: Många böcker, men det är ju mycket svenska böcker. Och dom går ju fortare att läsa ut. Sen var det många tunna och lättlästa. Som ni ser så gick det ju bra i början av månaden med recensioner men nu ligger jag efter. Har ju en del kvar från mars också... 

Sjukt gött att jag avslutat två serier och även Faries temat. Än vet ni ju inte det nya temat men ska försöka filma massa videos på torsdag då jag är ledig! Stolt att jag har läst sådana böcker som har stått ett tag i hyllan! Men nästa månad vill jag läsa mer engelska böcker igen :) 

Kommentarer

  • Beate säger:

    Wow vad många böcker du har läst!! :O jag är imponerad ;)

    Svar: SV: haha, de två första veckorna läste jag så fort jag var ledig typ så då blir det ju en del, sen var det många böcker som man läste ut på en dag :P
    BokParadiset

    2013-05-01 | 10:14:39
    Bloggadress: http://bokbeate.blogspot.com
  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Shit va folk läser alltså, jag är verkligen inte ens i närheten....

    Svar: SV: Äsch du har ju en lässvacka, sen är det ju hlet hur mycket tid man lägger på läsningen, de två första veckorna läste jag så fort jag var ledig så då hinner man ju lite.
    BokParadiset

    2013-05-01 | 13:23:33
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
  • Anna säger:

    Oj vad mycket du har hunnit läsa! :O

    Svar: SV: Ja fast många är svenska och egentligen väldigt tunna böcker :P
    BokParadiset

    2013-05-05 | 19:27:02
    Bloggadress: http://readingthisworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här: