Bokparadiset

Tre omläsningar

Kategori: Fantasy

 
Titel: The Raven boys, The Dream thives, Blue Lily, Lily Blue
Författare: Maggie Stiefvater
Serie: #1-3 The raven cykle
Förlag: Scholastic
Utgivningsår: 2012, 2013, 2014
Sidantal: 454, 450, 389
 
Detta var andra gången jag läste alla böcker, vill ni se enskilda recensioner på böckerna hittar ni det här: The Raven boys, The Dream thives och Blue Lily, Lily blue
 
Jag är så glad att jag läste om dessa böcker, de är så fantastiska och det känns som om jag fick ut mer av läsningen, dels när jag läste böckerna så tätt in på varandra men också när jag redan läst dem tidigare så att jag kunde koppla ihop vissa grejer. 
 
I omläsningen växte Ronan väldigt mycket på mig också, jag älskar verkligen honom. Medan Adam sjönk lite faktiskt, blir så trött på honom ibland och på hur han är mot Gansey men sen i The Raven King så gillade jag honom igen och det känns som om han växt väldigt mycket som karaktär. 
 
Betyg: Alla 5/5
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: